torsdag 5 mars 2009

Hundra knutar

Vad betyder tecknet Röd lapp? Det betyder att man är skyldig att HANDLA!
Skorea igen. Så är det varje vårvinter. Vaccin, finns det? Förstår mej själv faktiskt, varför det barkar iväg, för det fanns doningar kvar idag, och hela 70 % dras av i kassan, vilken dröm. Tanken för mej är mest att det skall vara rustat till nästa vinter, för normala pengar, men det kan vara lite lotteri det. Fast nu är det bara junior kvar, som växer i skor.
Jag hade lite dåligt med grova doningar i vinter, och det är ju mest det som är gångbart hos mej. Så strunt i att det snart är vår, för jag trivs i kängor året runt. Och lite doft av hemvärn, dagsfärska yllestrumpor och minkfett är mys.
Nu har snart hela familjen samma skor, men inte samtidigt. Pärona har väl största skillnaden på fötter men för övrigt byter alla med alla, när det krisar med grova dojjor i vinterkylan.
Och nu blev det som vanligt: Jag har köpt 2 par skor, ÅT MEJ SJÄLV, varav dagens fynd med äkta läder och Gore Tex genast annekterades, som två små baltiska stater, av min sovjetiske son. Gårdagens reaskor i äkta läder och gummi brydde sej ingen om direkt, men idag var det brunt, snyggt och Gore Tex!
Nyss kände jag mej som Karl Bertils uppbragte far, men även han gick ner i varv så småningom.
Det var väl bra att de passade åt fler. Han kan få en eloge för att han inte ratade de skor jag köpte åt MEJ SJÄLV. Värre är det när han själv skall köpa några plastiga frysfack att stoppa fotknölarna i.
Vilken match det brukar vara då! Hård och tät.

4 kommentarer:

  1. snart kanske du kan öppna en skoaffär ute i görten :)

    SvaraRadera
  2. Vilken lyckad skattjakt!

    Jag är djupt imponerad av dina grötskedar. När jag möter (om man kan kalla det här ett möte) en människa som lagt ner sin själ i något på det sättet brukar jag tänka att det nog är en fin och intressant människa.

    SvaraRadera
  3. Och så kanske man kommer på det, senare i livet, vad man fick vara med om, med gamlingarna tex. Men bättre sent än aldrig ,komma i tid.

    SvaraRadera