söndag 16 augusti 2009

Brassa på i mässingen

På eftermiddan skall jag ta en liten tur. Det var länge sedan jag såg karnevalsspexet genom Alfta, och när Buo skall delta så skall jag åka dit och titta.
Trumpeten har just ställts på, för spelandet har varit avställt nu under senaste sommarmånaderna. Det kan vara lite rostigt, men det är ett invant program som sitter, så den marchen på Långgatan klarar de fint. De har bara vädret emot. Tunga moln från sydväst, men blås vind blås! Det syns precis nu en liten blå öppning långt i söder. Kan det vara den....
Det är riktigt kulet väder, men inget ovanligt för i år. Svårplanerat väder bara, och de som skall spela får väl finna sig i vädret, men det vore bra om regnställen inte behövdes. Det är mycket mer fest i blå uniformer än i plast, när man spelar brass. Nu får det, banne mej, blåsa över under de timmar som väntar.
Han övar lite nu, och blåser på hör jag. Precis som jag övar här. Och ibland där. Övar, trycker, och blåser på. Ibland hörs man lite, och ibland kanske för mycket. Ibland kanske det låter bra. Det är därför man skall öva. Prova. Våga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar