fredag 21 augusti 2009

Fridag

Jag kastade bara lite grejor på några, fast det var fredag. Lite snett blev det. Mest snälla plastbitar, och med ett snällt kast. Och lite snällsmisk kunde man dela med sig av. Annars var det bara "bänt, äligt, och hopsköret". Det krävdes en stor glasstrut för att orka med fram till full tid. Tröstätande, men med kvalitet?
Något med tändningen, såklart... Det är tändningen och det är såklart självklart! Bara kortslutning, fel och glappt där. Jag har testat.
Det är inte kul jämt, men nu är det intekuljämt igen! Jävla tjatigt det börjar bli. Nästan så att man blir full i skratt. Det måste man bli tror jag.
Komisk anställning jag brukar ha. Jag måste vara helt på fel plats. Jag borde torka bord och tvätta bilar, som en trasa. Det skulle bli bättre. Nu blir det bara ostädat och rörigt, och sen får man gå hem. Eller skjutsas.. Eller jobba som sexatlet? In ut in ut. Trafikljus skulle jag kunna vara. Nu kör vi, eh..Stopp!..kör..stopp!
Eller kanske inkastare? Finns sådana nuförtiden, och här? Skulle ju vara på rätt plats hela tiden. Ute! "En liten inkastare anställes. Helst vana från att kasta, och att vara ute, i alla väder".
Ni ser. Full i skratt. Jag har aptit, och vi skall äta tacos. Och det var rätt länge sedan, om jag minns rätt. Det är säkert flera grejor bland tacosarna som jag inte förstår mej på, men då tar jag mest, och hänsynslöst av det goda andra. Det är både rättvist och egenmäktigt förfarande på samma gång. Heja mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar