lördag 1 augusti 2009

Lurad igen

Att åka till Gävle utan Clas Ohlsonbesök? Nej, det finns nog inte. Och varje gång funderar jag på om det var så nödvändigt. Men bara efteråt! Före är det alltid eld och lågor. Det bara lyser Clasohlson i ögonen.
Först Clas utan e, och sen bara ett s och extra h. Undrar om någon har tatuerat sig med det? Säkert!
Men det finns problem, Clas! Till exempel detta att du dräller rödlappar i massor, och dessutom mitt framför näsan på en. Frestande som en blank abborrspinnare ligger det en grej med röd lapp. Ja en hel krage full. Och en hel rad med sådana, i en orm runt butiken. Rött och grant.
Idag innebar det ju att jag köpte tjugoen (21) stycken, ja just det, spinnare! Detta när jag inte mer än blött ner ett enda drag i sommar. Habegär möjligen, fast kanske inte riktigt så heller. Spinnare är väl mest till för att kasta, egentligen. Varför köper man dem från början? Bara för rödlappen det med....
Och ett par termosar blev det. Termosen Thermos, i äkta stål och en halv liter vardera. Jag har ju termosar som ett litet intresse. Väldigt intressant att kolla om de håller varmt, och då helst hur länge som helst. Men det kan man väl inte begära! Okej, då får det räcka med över natten. Det kollar jag nu. Halvvetenskapligt.
Går det att dricka det i morgon förmiddag, så får de duga. Annars gör jag som med dragen. Kastar bort dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar