torsdag 20 augusti 2009

Klippa kablar och band

Det har varit ett herrans hallå i bänken mittemot under en tid. Livat! Berth Karlsson i svampskogen.
Det började en ny kille i lekskolan. Han bara satt där helt plötsligt en morgon när jag kom. Lagom lugn och sansad. Hela förmiddagarna är det nästan alldeles lagom, men det händer nåt efter lunch. Jag funderar allvarligt på att undersöka vad han stoppar i sej. Han pratar ryska! Kan det vara följderna av egenimport från öst?
Det blir bara ett stort flipperspel av gossen. Tilt i pallen såklart, men inget gameover idag. Igår blev det stopp, error och ligga i idet. Svininfluensa för en dag. Bara en dag, för de små angripargrisarna ville inte vara med i detta inferno. De drog så fort de kunde med ont i grisöronen.

Det var ingen vidare dag igår, och inte idag heller, men det har inte med gossen mittemot att göra. Men idag var det i alla fall ett jäkla flipprande igen. Jag vann lite på det, tror jag, även om det blev lite frispel. Flipprade till lite själv, så gott jag kunde. Herre min schlemmerslang vad det höjer glädjen, och sänker arbetstakten... Inte som gårdagens besked då precis, men det blir verkningar av det han stoppar i sej vid lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar