fredag 28 augusti 2009

Små små siffror

Det är ett sjå att se de små siffrorna en sådan fredageftermiddag. När man försöker att hitta den rätta positionen med hjälp av en pytteliten siffra kan det vara rejält jobbigt trots lampor och förstoringsglas. Det är inte direkt så att jag är halvblind, utan det blir så när man suttit och pillat för mycket. Och om dessutom lusten växlar som den gör , så är jag ursäktad.
Jag brinner inte för allting nuförtiden, utan jag brinner för det som är viktigast för stunden. Jag brinner för det jag vill brinna för, och det som ger nån värme tillbaka. Så det kom en stund då jag brann för en glass, och en stund då det passade bra med lite bra prat och skryt över hur bra vi är. Det måste man få säja, och få höra! Jag har öron som funkar vid sådana tillfällen. Öron som sugproppar. Vad bra NI är!
Snart har jag skippat små små siffror, och kanske..bytt ut dem mot något annat? Det jävliga är att det kanske är ännu mindre siffror i framtiden. Ovana grejor som är svåra att se. Men jag lovar i så fall: Då ser jag dem kristallklart! Då har jag lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar