lördag 29 augusti 2009

Glädje på burk

Jag har ännu inte kommit på vad jag menade med förra inlägget. Det finns inget översättningshjälpmedel som funkar på det. Vilken miss!
Men en liten konstig konversation kanske det var, eller ett gräl? Eller bara ett uppmuntrande samtal i all välmening.
Jag lämnar det öppet ett tag, kanske som en blankett. Jag skall fundera mer efter surströmmingen som väntar. Plus-minus? Magneter och polerna? Sur och glad?
Potatisen står på spisen och resten är snabbt framplockat. Det behövs inte mycket av tillbehör till sådan delikat högtidsmat. Tunnbröd, smör, potatis och strömmingen är det som jag behöver, samt lämplig dricka. Vatten i första hand, till det salta. Om någon vill ha mer så varsågod att ta lök, tomat och messmör men det är inget som jag behöver. Då är det viktigare med en rejäl ventilation, nu när det blir inomhus i vanliga köket. Dagen efter är det inte så kul alla gånger, men då får man minnas hur det smakade och bortse från gammal suringlukt. Lite biverkningar är det av den här drogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar