lördag 22 augusti 2009

Hjälpen idag

"I natt jag drömde någonting, jag aldrig drömt förut"
Helt plötsligt var det en massa okänt folk, barn ,vuxna och äldre, som bara satt och gick omkring. I ett vanligt okänt trevligt hus, ungefär som ett femtioårskalas, eller förtio...
Överallt var det okända glada ansikten som alla kände igen mej. Men jag försökte ändå att presentera mej och att hälsa på dem lite fånigt. Jag kände inte en kotte där, men det gjorde inget för det var en lustig stämning och surr överallt.
Mest minns jag en karl på en soffa som låtsades vara radioprogramledare och skickade över ordet till någon annan hela tiden, där på soffan. Han hade verkligen en rolig svada, och sa ungefär: "Jag tror att det är dags att titta till vad som händer på Snaskfestivalen, som just har startat. Nu över till Lisa vid kolaskålen". Och så höll han på mest hela tiden.
Och sedan var det inspektion i ett skåp där det fanns en flaska med någon doftande vätska, som stått och beretts på nåt vis, och som var väldigt intressant. En riktig utredning blev det om den. Där bredvid växte det i en golvspringa några längre örter som genast någon skulle klippa av lite sticklingar från.
Och då förstår ni att det var dags att vakna. Konstig historia, i denna skalle om natten. Jag tror att den funkade skapligt inatt, genom denna intressanta bearbetning av gammal skåpmat sen sista tiden.
Jag fortsätter själv på samma spår, genom att åka till Erikshjälpen och strosa runt. Kanske det blir så att jag köper en gammal golfklubba. Eller en ful lampa som jag tycker om senare. Jag är inte så snabb med att bestämma vad jag tycker jämt när jag ser en ny gammal pryl. Tat lugnt ni å.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar