onsdag 7 oktober 2009

Enkelriktad trafik

Hur skall man få dottern att ta reson? Varför vill hon inte berätta sina hemligheter längre?
Där går hon och bär på det själv bara, i all ensamhet. När man istället kunde hjälpa och underlätta. Tex genom att ta bort lite störningsmoment och kanalkrockar, som nu är beroende av att vi inte vet något om det. ??
Uppkörningen såklart! Och hemligt datum...vad löjligt. Varför skulle det göra något att berätta det. För bara mej menar jag. Jag är väl inte nyfiken heller, nej då, aldrig på en fläck. Det måste ni tro på, utan självklart beror det bara på praktiska orsaker.
Då kan man ju istället fixa så det inte blir så mycket annat de dagarna tänkte jag. Och kanske ha en bil att låna ut, ledig och städad... men nu får hon väl cykla då, den dag hon kommer hem och viftar med styrlappen. Skyll sej själv då. Nää..nyfiken?...Jag?
Eller vill hon bara sprida lite överraskande glädje, helt appropå? Någon dag vilken som helst. Som jag nästan redan har räknat ut ungefär när den inträffar, genom att veta hur lång väntetid det är vid beställning...Ja men var så hemlig då! Kul kul...
Jävla retsticka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar