torsdag 8 oktober 2009

Kalsongtricket

Herregud....tänkte jag säga, men ändrade mej. Jag kom just på att jag är ateist och tror inte på annat kuckelimuck heller.
Fan vad folk tror på mycket nuförtiden. Det kan vara bra att man tror på något, men tror man verkligen på det? På underbyggd egen grund. Fan vad betyder det då. Grund? Underbyggd lät ju seriöst...det tror jag på.
Det måste vara en jäkla bra branch den här trosbranchen. Det verkar finnas hur mycket idéer som helst, och ingen lågkonjunktur i sikte. Men lyckas man sälja sin ide och göra sej en hacka så varsågod. Det är ju upp till var och en att bli lurad, som när man köper skitgrejor på Billigaboden.
Själv tror jag på grönsakssoppa! Det var den stabilaste, mest värmande näringen för både kroppen och själen, efter en hård dag i selen. Nu rullar jag snart in i dvalan en stund, tills det blir kvällskaffe. Fuskade med grönsakssoppan förresten...Det var lite rökt skinka i, och det tror jag funkade.

Sen tror jag på en...sten...eftersom det ligger stenar på en avsats i badrummet, och det påminner om en fin resa. Där var det mycket sten. Och kalkbrott. Gotland tror jag lite på faktiskt. De är på uppgång.
Jag tror även på en tanke ibland. Har man en tanke, så kan man tro benhårt på den en stund. Det gör inget alls, för sen ändrar man ju sig för det mesta ändå.

5 kommentarer:

  1. Du vet Robert Lind, han e inte helt fel.

    SvaraRadera
  2. Nu är vi på rätt spår, till Kramfors här! Trot om du vill, men jag raderade hans namn faktiskt, sen jag skrivit det. Ingen annan än vi gamlingar minns honom va?

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag lite på pastor Jansson med..

    SvaraRadera