fredag 23 oktober 2009

Reviret

Jag sa att jag måste fylla i en tidrapport, och så kan de börja födelsedagsstäda under tiden. Potatisen som jag skalade nyss, kokar sig själv, och sen är det bara att ställa fram en rökt abborre på bordet.
Efter arbetsveckan skall jag fylla i timmarna och maila in den listan med lite kommentarer, och då gör jag det nu, som ni förstår:) Jag måste skynda mej med det för nu är jag hungrig. Men golvet i köket är blött! Jag får vänta en stund till, eller så städar jag byrån.
Det är lite som en inmutning den hallbyrån. Min...Jag fattar inte att det kan bli så mycket skit där. Fel: Användbara saker som skall ligga nära, på vägen ut. Eller mest in. Det är nog då det lastas av där.
Jag skall hämta en kartong och rafsa ner allt snart. Allt i en enda röra. Det går snabbast. Sen kan frun ha kalas och stöka till som hon vill. Jag ansvarar för byrån jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar