söndag 18 oktober 2009

Och det vill Kommunen spara på????

Det var skitbra det!
Lite lättsam allsång inledde det hela, men det var inte huvudanledningen till att träffas. Det var kombinationen av det andra som limmades ihop av den gemensamma sången, och allt i en gammal trevlig biografsalong.
Trevligt prat av Torkel mellan allsång och trevligt framträdande av Seb och bandet, värmde upp oss inför Es3 och Peder med kompis. Inte ett öga var torrt när den fantastiska körklassen gjorde sitt program. Tacka Lena Rieback för den utveckling de haft, men grunden har de helt och hållet med sig från början. Helt fantastisk sångklass.
Jag kan tycka vad jag vill om olika framträdanden och programpunkter. Allsång kan vara töntigt! Jag gick dit för...blandningen och för ungdomarnas skull, i första hand, och det var värt pengarna! Sen kommer jag på mej själv med att känna mej glad av att sjunga lite. Joo, jag blir allt lite mjuk i själen av det...Varm o go, och det hade jag en aning om från början.
Det får vara hur töntigt det vill med sånt, men jag hänger på. Kan nog sjunga en stump på begäran eller spontant, lite här och var. Ja, jag har ju inte direkt provat så mycket.... men det borde nog gå..? Jag är positiv, som vanligt. Biverkningarna kommer sen, men hur många provar aldrig att skämma ut sig? Det kan vara rätt kul att bjussa på sig/skämma ut sig, och rätt stärkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar