lördag 3 oktober 2009

Tio tusen steg och ett språng

Men god morgon! Det blev ungefär som jag trodde. Jag kom hem strax före tre från nattvandringen, öm i fötter och framsidor. Nu skall snart sovtåget komma, men jag måste få ner det hela ett par varv först.
Och som väntat blir det nytt jobb på måndag efter en förfrågan i förrgår och sedan bestämt vid lunch idag. Snabba svängar och upp o ner i en berg o dalbana. Nu är det upp!
Det var många poliser i tjänst i stan, i kväll och i natt. Det var två civilbilar, två målade bilar och en piket. Mest på grund av ett gymnasiedisco!.....Samt två fältare plus tillresta fältare plus tillresta Nattugglor plus vi Nattvandrare som var tio.
Plus en rejäl avdelning med ungdomar från en kyrka i Edsbyn som under hela kvällen och in på nattkröken sjöng och spelade i medhavda soffor och fåtöljer under sitt partytält. Samt gräddade pannkakor, såklart.
Jag tycker att ungdomarna som festade runt i natt var värda den uppbackningen. Och så hoppas jag att de berättar hemma om töntiga gula jackor och knäppisar som gräddar pannkaka mitt i natten. Det kanske inte riktigt har gått fram till alla att de, ungdomarna, behöver sådana som tittar, men allra helst verkligen ser dem.

2 kommentarer:

  1. Var var dom "Nattvandrarna" på vår tid?

    SvaraRadera
  2. Dom satt hemma och tittade på Hyland och nöjde sej med att de hade skötsamma ungar, haha.Det är bra att ha sej själv som avskräckande exempel nu.

    SvaraRadera