tisdag 20 oktober 2009

Tisdagsmys

Det är nog fredag igen! Trött och ..seg och trött, lite snorig och grusig i ögonen, och hungrig! Men halv åtta på kvällen har inte jag, eller sonen för den delen, fixat till något ätbart. Vad skulle det kunna vara som är lämpligt, och som jag möjligen kunde laga till ikväll? Hur det har blivit de senaste veckorna.
Jag har totalt kommit ur gängorna vad gäller vardagsmatlagningen. Jag har inget focus på det! Visst kan jag greja till det mesta, men jag kommer inte igång med det. Och förbereder inget. När så kylskåpet ser ut som en barrad julgran, (men vilken korkad jämförelse! Uräten hundskål? Chipspåse på söndagsmorgonen?) då slår det stopp. Utmattad av hunger blir man sittande och förtvinar.
Det ringer en ängel och säger: Skall jag köpa hem....pizza? NEJ, sa jag genast, så stöddigt, så stolt....
Men just ja, det var ju så här det var, alldeles nyss: Jag pep lite ynkligt, ett svagt escalerande ..ja..aaaaaaaAAAAAAA!!!!!!!!
Ojsan vad det blir bra! En liten fredagspizza så här en utmattningstisdag. Men hur blir det då på fredag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar