tisdag 6 oktober 2009

The look

Jag har problem med utseendet och nu skall det åtgärdas. Vet inte riktigt vad jag skall satsa på. Jag härjar ju på en del, och då blir det ju skavanker och rätt snett i ansiktet efter rena misshandeln.
Det var två år sedan jag sist var till glasögonaffären, och det var dags idag igen. Synkontroll under en långlunch, och då gäller det att ha ögonen med sig. Man kan ju gå till fel dörr, och det är särskilt pinsamt.
-Välkommen in så skall vi titta, sa den kvinnliga optikern och visade mej till en fåtölj. Nästan som om hon ville leda mej till stolen, kändes det. Titta och titta? Det var ju lätt sagt av henne som har en hel affär med glasögon. Själv hade jag såklart lämnat mina femtonkronors iställetförglasögon i bilen, och det kan man väl få göra...

Väl installerad i en något upphissad fåtölj började ett flipprande med glas, färger, prickar och bokstäver, och sen hux flux så såg jag som en hök. Eller som en fink i varje fall. Nu kanske jag slipper att ha kikare när jag skall göra den där kollen utefter en regel. Jag bara undrar om det blir flaskbottnar den här gången....men det finns väl inte..?
Och bågar det beställde jag inte nu. Måste fundera till om detta. Och sedan verkar det som att det är utseendet som är det viktiga med glasögon, och då får väl något smakråd träda in. Och hur de skall vara designade, det har jag ingen aning om. Runda? Bara skoja...
Men jag vet ändå hur det blir. Prislappen först. Sen väljer jag de som sitter bäst och känns lättast på....Och det är kanske därför som jag blir så irriterad på glasögon efter några timmar och speciellt femtonkronors.

2 kommentarer:

  1. emma å lillsnos på benet8 oktober 2009 kl. 16:52

    det bra, finns en hel del fina fast med röölapp på å! :D eller billigare iaf

    SvaraRadera
  2. Rödlappar ser man på mils håll, utan glas!

    SvaraRadera