torsdag 15 oktober 2009

Tyska filmrullar

Det kom inga kommentarer om mina fula hjulsidor ikväll. Makalösa snajsiga plastbitar till gammal Volvo, till en kostnad av 135 kronor för alla fyra, med rödlapp. Skitfula.
Det visade sig inte minsta tecken på illamående över dem, när vi stod där och pratade om ditten och datten. Lite grannditt och lite granndatt.
Frun pratade inte lika mycket där inne i garaget, utan koncentrerade sig på att byta däcken på sin bil. Den får jag ju inte ge mej på när jag behagar, så då blev det prat och kommentarer medans. En del om att hon byter däck och att jag pratar. Men jag säger bara: Man måste veta hela bilden:) Därför kan jag med gott samvete se på.
-Ja, jag bytte till fulhjulen på eftermiddan, sa jag...men ingen Benganreaktion alls. Var det för mörkt? Då skall jag absolut inte sätta i någon kraftigare knutlampa på garaget. Funderade senare på att klämma dit en uppsättning rostfria med Toyotaemblem på Volvon, men sonen visade skämsminen, så det avskrevs. Man har väl omdöme... så när sonen skäms, då hejdar man sig. Kanske inte före...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar