tisdag 20 oktober 2009

Evig repris.

Nu börjar han igen!
Det var bättre förr. Eller blir det kanske bättre sen igen? Vad, vet jag inte....Vädret? Energin på jobbet? Suget?
Förr längtade jag till måndag varje vecka! Det var ju skönt när det blev helg, men då visste jag att det inte skulle bekymra mej det minsta att det var arbetsvecka igen på måndag. Suget fanns där.
Men det är precis tvärtom nu kan man påstå. Helgerna är bra, och det är ju bra ändå på nåt vis, men sämre som alternativ. Någon kanske kunde kalla det...normalt.
Men jag vet vad det mesta beror på, och jag skall inte hymla. Det beror på en samling individer.
Individer gjorda efter olika ritningar. Skruvade med olika moment. Vinklade av sina egna hinder. Öppnade med unika nycklar. Polerade med olika finish. Tillbucklade av olika stötar. En komplett samling i hyllan, som jag trivdes med att se. Fina pjäser, med stort värde. Numer kan man bara titta i katalogen, och se dem på bild. Det är inte riktigt samma sak, gamla kamrater.
Men att ramla över nåt dylikt bara, hipp som happ? Ungefär som gamla moppen. Kunde man inte få köpa tillbaka den på nåt sätt? Den som man saknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar