måndag 12 oktober 2009

Klack o lack

Det är bäst att samla på sej lite olika skor, så att alltid något par passar till kläderna. Lite olika modeller och färger är det i den skohögen, men alla är försedda med hög klack. Jag tyckte det var läge att gå ut med det nu. Alla har väl sina böjelser, och varför skall jag vara nåt undantag?
Jag kom på var det fanns ett riktigt skoförråd nyss. Jodå, ta hem och prova bara lät det när jag föreslog, och jag slog till direkt. Ungefär som pallningen i förrgår, men nu med ficklampa och lite lokalkännedom. Rotade bland hyllor och kartonger och se! Vilken hög jag fann. Det blir bra. Och vingligt!
Jag skall inte ha dem på arbetet såklart nu när jag är ute och jobbar, men det kan ju bli anledning att visa upp sina spiror vid nåt annat frestligt tillfälle. Nu är det bara att träna på, för det ser inte direkt stadigt ut, det jag sett om helgerna i såna don. Men jag kanske har en naturlig fallenhet, vem vet. Falla naturligt ....

2 kommentarer: