söndag 31 januari 2010

En skål på byrån

Det börjar bli trångt att vända sig, och utrymmet för manövrering här på bryggan är minimalt. För att inte inkräkta på någons integritet och dessutom undvika att bevisa att man är gnällig så konstaterar jag bara att prylar tar plats. Ett skrivarrum med bara lite fysiskt rum kvar.
Där sitter jag nu med fötterna på en bänkskiva, eftersom golvet ser så litet ut. Får jag ner mina nätta pedaler där mellan? Jodå, ingen fara. Det står även en fåtölj här bredvid, men den skulle behöva någon decimeter till. Det är alldeles för lite plats för att gunga till i den. Svikt och gung skall det vara, och böjträ.

Det är sådana tider nu helt enkelt, vår tid efter jul. Då blev detta rum en lagerplats. Nummer 10 01. Det var mycket att stå i under januari, och samtidigt inget. Jag har ju inte mer än börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar