torsdag 7 januari 2010

Klunk

Visserligen har jag packat i mej pepparkakor i ansenliga mängder under en längre tid, men what the heck! Några travar till kommer det att bli, det känner jag på mej. Jag skall kolla var det finns dylika kvar. Alla har väl inte ätit slut på dem för i år?
Det kommer bara att lätta marginellt på det kalla täcket som tynger landskapet så det gäller att hitta på något att göra under de närmaste dagarna innan selen skall på igen. Sonen trampar otåligt efter skidåkning, men det är KALLT! Sådan...enorm fartvind som man drabbas av under skidåkning är skadlig! Jag gör något annat tills vidare.
Visst, oftast görs då nästan ingenting i kylan, men det är ibland en poäng med det. När jag gör "ingenting" kommer jag på sakerna som skulle ha gjorts, kan göras eller i bästa fall kommer att göras.
Ingentingtiden är en aktiv tid. Då pysslar man i smyg med de osynligaste sakerna. Ett otroligt osynligt arbete som ingen normalt lyckas att avslöja. Integritet!
Fan! Avslöjar nästan väl mycket av mitt liv nu, märker jag. Oj..Oj..Oj :) Det kan ju å andra sidan vara en korkad fint? Skall fundera på det.
I morgon skall jag göra nästan inget eftersom det är kallt, eller? Kanske jag just skall leta upp och länsa någon pepparkaksburk och varför inte försöka att bli bjuden på en kopp kaffe. Jag brukar kunna erbjuda mej det.

2 kommentarer:

  1. Amelie från Montmartre är en bra fransk film. Och vilken musik.

    SvaraRadera
  2. Ja! Den är otroligt bra. Skitbra! Men nu var det en annan…på svenska : ”Det regnar alltid i Provence”. Jag är för okoncentrerad för sådant just nu. Du vet, småhispiga utspel, många olika personer med spunk och konstigt beteende som skall analyseras. Annars bestod den av en massa småroliga fragment. Kanske var skitbra den med?
    Hej. Och fortsätt elda.

    SvaraRadera