torsdag 28 januari 2010

Konserverad gröt

Orientering... hamnade visst helt utanför kartan. -Hohoo?
Ja, snön ja..frös på torkare och rutan...vad många pauser det blev. Skrapa och sopa. Mixtra med defroster. Fullt på, nej. Helt av, kallt i bilen. Spolarvätska, en rejäl dos, och vilken miss....rutan genomskinlig som ....en ishockysarg. Mötte jag nu en sopbil eller var det en ismaskin?

Köper man billigt känner man sig billig. Visserligen känner jag till lite om kablar, men varför köpte jag sådana billiga antenngrejor? En ny kontakt fastnade som ihopskuren i nya tv-uttaget och då blev den kontakten helt plötsligt delbar! ( liten svordom passar här...) Gjuten, men delbar? ...Den andra antennkabeln skarvade jag in så fint på det lokala inomhusnätet, och ledde sedan den via befintligt elrör till apparatdosan bredvid datorn. Dator-tv...funktion noll! Underkänd i test! (Valfritt antal svärord..)
Tur att jag inte försökte något mer sedan. Det går mycket bättre en annan gång. Nu har jag ägnat mej åt en bit kabelskrot i min tumme en timme, men vi får nog sova i samma säng i natt. Inte förstår jag vilken nytta den gör där, flisan, men möjligen kan den få påminna mej att man skall välja sina dagar.
Snöskottningen i kvällsmörkret fungerade dock klanderfritt. Finns liksom inte så mycket att blanda ihop och att sabba. Om jag kommer i närheten av garaget så tänds knutlampan en stund. Då kan man ta undan nere vid vägen i lampans sken. Och när lyset släcks får man ta en repa uppifrån igen för att tända. Så håller vi på...Verkar som att jag tänder och han släcker, men det kan vara tvärtom.
Bilprovning är nästa projektarbete....kan bli en pärs...eller valde jag rätt dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar