måndag 11 januari 2010

YYYYL

Då är vi motbevisade! Äntligen har någon lyckats att förklara vårt problem med fullmånen.
Men vad jag har funderat på det! Grubblat och legat vaken, nätter igenom. Månljus och tidvatten. Skuggor och gravitation. Psykologi och galenskap.
Under kvällens tv-program om månens eventuella påverkan kom sanningar fram i fullt månljus. Bitar ramlade på plats som vore de magneter. Hurra!
Men...
Inte blev jag klokare av det. Och att jag kommer att sova bättre under fullmånen, det vete sjutton. Det handlade ju om ett ofullbordat verk, som avslutades med några effektfulla frågetecken. Lite besviken blev jag. Jag väntade mej vatten på min kvarn, men blev serverad ett knippe teorier att välja mellan. Stackars tvivlare! Vad skall de nu tro.
Jag skrev "de". Jag har inte ändrat uppfattning efter ikväll. Jag fortsätter troligen på den inslagna vägen och funderar vidare någon natt. Inte i natt, väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar