fredag 29 januari 2010

tre punkter

Jag gillar dagens unga män. De som är på rätt plats och har rätt inställning. Inte för att jag önskar särskilt mycket kroppskontakt med dem, men på ett helt och hållet annat plan kan de vara jävligt bra. Nästan gulliga.... Som motprestation skall de trots allt ha gjort mej nöjd och tillfredställd på lämpligt sätt för att få mitt stora gillande. Men inget....fysiskt. Begrips?!
(Ovanstående var klart och tydligt ett uttryck för min dåliga humor i kombination med en bra dag. Begrips! ...inget sådant ihop med unga män alltså...och den här parentesen var en av mina onödigare, förutom det här med "en bra dag")
Han godkände min gamla bil på kontrollbesiktningen! Blankt papper!
Jag förstod det med detsamma när han tog emot: Här finns det trevlighetspotential och jävligt mycket oförbrukad kundservice i lager.
När han lämnade över det blanka protokollet försökte jag att förklara, att han verkligen hade gjort min dag. -Det här behövde jag idag, sa jag, med nästan lite ostämd röst. Och självklart visste han det. Jag såg ju, när han kollade bälten i baksätet, att begravningsbyråns mapp råkade komma lite på sned och sen snabbt rättades till.
Jag vet inte om han lärde sig det som jag lärde mej. Jag kom på att sådana mappar inte bara är eländiga att bläddra i. De kan göra en prövningens dag till en mycket bra dag, om unga män visar sådan hänsyn mot sorgsna och gamla bilar.
Jag kunde ha gett tillbaka med en stor kram, men där gick en gräns. Det var ett återbesök som stod och trampade nervöst bakom terminalen, så det fick vara. Jag nöjde mej med ett rejält handslag. Dagens bästa handslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar