fredag 8 januari 2010

Inventerat

Nu är frågan: Skall jag koka en fläsklägg eller går jag den enklare vägen? Jag anser att fläsklägg och rotmos är perfekt fredagsmat. Minst lika bra som pizza eller tacos. Man lutar sig gärna lite bakåt efter mättnaden av rejäl vanlig husmanskost. Fredagen behöver luta.
Nu blev jag lite brydd i den sena timmen, men klockan får avgöra. Vinklar om det. Det blir wokat ikväll. Jag tar vad jag hittar, men inte den nämnda godbiten.
Jag har alltså en fin fläsklägg liggande och om jag väntar in det rätta läget förvandlar jag den med enkla medel och rotsaker till en rejäl kittel med Rengsjöstuv. Det är oslagbart! Lättätet, gott och gör en person lutande. Men eftersom det är en lång verkan av den godsaken hinner man resa sig och utföra stordåd ev restenergin. Länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar