fredag 29 januari 2010

Vågens tecken

Passande verktyg och utrustning är närmast ett krav. Det går inte att löpa i för stora skor, eller att sitta och mysa som vuxen, i en barnstol. Det skall vara passande grejor! Passa mot kropp, ändamål och framförallt händer. Och kanske passa ögat. Hammare, stol, mössa, skidor, kalsonger, måttband, mobilen, visp, resväska, gitarr, kudden. Kanske kudden var viktigast? Det är ett helvete att sova med fel kudde. Vidare...
Jag är ju stor och reslig,..,och kräver vissa rejäla grejor för att bli nöjd. Det är inte alltid så att de skall vara stora, för ibland kan jag pilla väldigt mycket med små pytteverktyg eller bokstäver, eller stickor i fingrar. Men det är olika. Ofta tar jag till det lite större för att det funkar bra. Känns bra. Kanske ser bra ut.
Stora tallrikar är mysiga. Rätt stora dessertskedar är för goda att äta med. Tekoppar MÅSTE vara jättestora. Grönsaker skall inte vara för finhackade, utan hellre stora bitar. En tång kan visst vara pytte. En snickarhammare skall inte vara för stor. Det är teknik, inte råkraft som används...Äh, vidare igen! En tumstock/meterstock skall vara rejäl. Och cirka två meter....men tyck annat då! Jag redovisar bara en lista på mitt här....
Men en tv bör inte väga 80 kilo. Man gör mer än tittar på en tv. Flyttar på den kanske, men väldigt sällan vid så rejäla dimensioner. Men jag är ju rätt välbyggd som sagt, och därför väger den kollossalt onödigt jätteväldigt klumpfotlikt så rejält mycket.....Bra bild! Övertog den från platt-tvskalle med en hel vägg av bara tv.....-Vad har ni för väggar i huset då? -TV tror jag.
Men jag som fyller ut det mesta har....även min ärvda ytterrock, som jag förstår är väldigt rejäl och bastant hopsydd av tungt kvalitetstyg och diverse foder. En skön pjäs som liksom stadgar upp en, från benen och till nacken. Isolerar en från omvärldens vinterproblem och nästan tröstar en. Typisk sak som hamnar i "rejälklassen".
Den vägning jag gjorde visade på...jamen jag måste ju väga den! Kan väl inte fundera och gissa....ÖVER TRE KILO...men det går inte att veta så exakt, men över var det. Det vinglar så mycket på en hushållsvåg.
Vågen skulle ha varit rejälare istället. Rejälare och bredare. Vingliga vågar är ett skit. Man väger väl mest händerna på sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar