lördag 16 januari 2010

Något dussin

Det minskar på traven med papplådor. Jag skall inte säga att det är bra att de kommer till nytta....det är inte så jag vill vända orden. De hade gärna fått ligga kvar i en orörd trave, men det är bra att jag släpade hem några ändå.
Allt som underlättar den "sista flytten" är bra. Samarbete, en jäkla humor och ren och skär sammanhållning märker jag av. Och det är ju så självklart! Det finns liksom inget annat att göra. Jag ser att det...kittar ihop bra.
Och eftersom bra flyttkartonger är uppskattat, så blir väl det mitt lilla bidrag... Jag tror att jag är bra på sådant som har med kartonger att göra. Både att använda och förstöra...lite självförtroende faktiskt!

Så kan man bara konstatera att det är lätt att vara efterklok. Jag blev för feg sådär på slutet, för jag skulle ju ha roffat åt mej fler sådana kvalitetskartonger... trots vissa kommentarer om mitt hamstrande :)
Missen för övrigt var att jag hade ett pressande arbete under tiden. Det försvann i arbetsglädjen många fina emballage till ingen nytta för mej. Trösten är att man nog lär sig av misstagen med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar