måndag 27 april 2009

Gaswiren

Jodå, det har moppats här nu idag efter arbetet. Bytts olja och skruvats fast lite grejor och justerats. Jag bytte även till ny kedja, och till ett originaldrev så att det skulle vara juste och lagligt. Det är viktigt tycker jag, för han har precis fått körkortstillståndet för B-kort. Vilken lycka för honom. Och för mej med, så klart.
Lite lever man genom sina barn, utan att riktigt kunna hejda det. Men faktiskt så är det väldigt kul att få vara med och greja, för det ger mej en del intressanta kunskaper med. Både om ungdomar och om mej själv. Och om mopeder! Och ibland kan man prova på att vara lite sextonåring själv, för det skadar inte.
Det blir en intensiv vår här hemma, men jag hoppas att moppen drar lite mer ännu, så att det blir lite lugnare för mej och storsyrran som har förtur till bilen. Herre je, det är ju två år, minst, till att öva bilkörning för honom, så det är väl lugnt, men ni vet. Tålamodet och viljan hos unga män!
Tålamodet hos unga kvinnor är väl inte så mycket annorlunda heller. Men kanske det beror mer på en klarare plan i det som skall ske på stört. Helst nyss. Problemet är att inte informationen är så tydlig till farsan. Det gäller att inte ta för givet att jag kan gissa mej till vad som menas och bestämts jämt. Eller att det gick rätt igenom öronen och ut hos mig. Det diskuterar vi ibland, när det påståtts att jag missat nåt.
Fasen, jag är en upptagen man just nu. Jag har väl egna planer. Men det är svårt för ungdomar att förstå. Farsan, han skall alltid ställa upp! Nej, nu skall de få börja lära sig mer allvar här! Jag kanske skiter i dom rätt vad det är, och drar ut på den andra moppen själv, så fort den blir lagad. Långnäsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar