fredag 24 april 2009

Rivjärn

Fredag, och jag har kommit hem från jobbet, precis nyss. Det var en skön vecka, men det är de ovana kroppsdelarna som protesterar när jag säger så. Lite stel i ryggen och öm i axlar, men väldigt lindrigt ändå. Vad roligt jag har haft sedan förra fredagen. Och det blev lite grand gjort ändå.
Nu är det skönt att koppla av lite, vilket innebär att jag måste ha kommit in mej skapligt under den här veckan. Jag kommer inte att gruva mig för att det skall bli måndag, för det har jag inte gjort under hela tiden på det arbetet. Aldrig! Så det blir absolut ingen skillnad på det nu.
Och så var det helgen, ja. Krattning, det innebär mossrivning, och då skall det vara rivfjädrar till gräsklipparen. Några par för säkerhets skull. Eller inte för säkerhets skull, för ifjol sköt jag med precision mitt i en ruta på garaget. Varning för stenskott. Ring gärna före för att få rapport om ni tänker ta er förbi. Förenat med livsfara! Men jag lovar att stänga av vid besök. När jag tröttnat så startar jag bara maskinen igen, och vips så flyr alla. Måste ner på stan nu och handla rivgrejor innan de stänger. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar