måndag 13 april 2009

Växa igen

Bra att det blir vardag så att jag får vila upp mig. Det har varit en arbetssam helg. Mat och fika, men lite motion bara. Har mest bara varit hemma och slöat, men några små utbrott blev det.
Testade vårformen på en cykel och den var det inget fel på, mer på min ork. Åkte runt och övade lite med bil sedan och idag blev det ett besök hos Karlsson. Där finns det prylar, oj oj oj!
Nej, jag gör som brukligt, som på nyår tex. Bara helgen är över så skall jag börja att tänka på att inte slöa bort hela dagarna. Bättre att aktivera mig mer fysiskt, för det är lite arbetssamt med sådant här slappt leverne. Vedhuggningen kan ju börja på allvar i vårsolen, nu när snön är borta. Det blir nog lite lättare i år tror jag, än förra året, för en hel del är förberett redan.
Det är en vana denna vedhuggning och kapning. På gott och ont. Jag väljer det goda alternativet helst, när jag kan, och försöker känna av nöjet lite i förväg, att ha en full vedbod.

2 kommentarer:

  1. Du ska inte besöka oss i gruvan nån dag?

    SvaraRadera
  2. Du som skall arbeta skall väl sova nu? Jodå, det skall jag göra, frågan är om/när jag har tid:)

    SvaraRadera