torsdag 30 april 2009

Trevlig helg

Ta det lugnt, och ha det trevligt i helgen. Men det blåser friskt och den lilla fukt som finns pyser iväg direkt vid värmen från en majbrasa. Och glöd och pyroteknik flyger långa sträckor på nolltid. Det finns inte en chans att bemästra vinden i kombination med torkan.
Snälla, vi kan ha det otroligt trevligt utan eld och raketer ikväll. Det finns massor med annat att ägna sig åt med sina vänner. Äta, fika, festa eller leka, både vuxna och unga. Jag har respekt för eld, men är inte rädd för den. Rädd kan man vara för dumheter som oansvarig lek med elden. Jag tror dessutom att Räddningstjänsten bedömer läget helt riktigt. Säger dom stopp så borde det vara stopp.
Om vi firar Valborgsmäss nu, utan att elda upp alla och allting, så kan vi ju bränna kasarna och ha det trevligt en annan bättre eldningskväll, senare. Då får vi ha kul två gånger, istället för att det skall klara sig med som bäst, ett nödrop ikväll. Jag röstar på det säkra kortet, feg som jag är.
Eld försöker jag mest använda till nytta, och inte till lek. Men vatten, som visst kan vara väldigt farligt det med, använder jag mycket till lek. Dumheter som att spruta ner folk, eller att vara på sjön i halv storm, eller att chansa lite i en fors vid paddling kan vara otrevligt för många, men skapligt kul för mej.
Men jag har alltid kollat utrustningen före, med undantag för vattensprutningen. Oftast får man sota för det när flyktvägen inte finns eller när offren är snabba med hämnden. Men det är kanske lite av poängen, att man skall få tillbaka. Annars är det väl inget kul med vattenkrig. Jag hoppas på en bra sommar efter en bra vår, och många lyckade vattenkrig i lagom värme. Sköna maj välkommen, trallalalala..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar