onsdag 22 april 2009

Komprimerat i kammaren

Värmen kommer nu! Helgen blir katastrofal tror jag. Det verkar som att det är då det skall ske. Allt samtidigt. Krattning, vedkapning, städa här och där, och allt övrigt som skall göras. Allt mellan himmel och jord. Men jag är skeptisk. Mycket prat bara. Men kanske viljan och orken verkligen finns till allt, om vi bara känner för det. Jag skall kolla om jag känner för sådant senare, och fram emot helgen, passande nog.
Och en förfrågan kom idag om att styra upp lite skräpgrejor på arbetet. Fortsätta, lite, som skräpminister i insamlingsregeringen. För det har rört ihop sig, minst sagt. Lite förfall i hela samhället nu som påverkar allt, och även återvinningsområdet. Folk har väl annat viktigare för sig, som är trevligare. Så kan jag tänka i alla fall, för att tänka på trevliga saker är mycket bättre, än att bry sig om det som är jobbigt. Som att slänga skräp i rätt tunna tex. Men att drunkna i skräpet kanske inte blir trevligt heller. Vi får se.
Snälla, fundera, lät det? Men det var ju ett fint förtroendeuppdrag. Lite stolt faktiskt. Det var inte så tokigt agerat då, under förra mandatperioden. Men det skall finnas ork, och det har jag inte hunnit känna efter ännu, men vi får se i morgon. Bedöma läget lite. Det kanske inte är så omfattande som det ser ut, om man bara får klura lite.
Presschefen

3 kommentarer:

  1. vi vill ha tillbaks våran skräppresident!

    SvaraRadera
  2. Den sopan!? Han fick ju avgå senast. Men det ser för stökigt ut nu. Hur det blev på så kort tid!

    SvaraRadera
  3. Komiskt med soptunnor vid inläggen. Men här inne slänger vi inget alls! Allt kommer till användning:)

    SvaraRadera