måndag 20 april 2009

Nybörjarturen

"Jag kom, jag såg, jag segade".
Det var inte någon lång dag, den här första dagen på gamla kabelverkstan, men den var seg. Och det var jag som var segast. Vilken nybörjare dom har tagit in. Det är bara att vara lite ödmjuk och ligga lite lågt, för ovan var bara förnamnet.
Virrig i skallen, glad och uppvarvad, och ommöblering i lokalen sedan tidigare när jag arbetade där, störde väl mig lite grann. Lite rörigt och pyssligt att fixa till arbetsplatsen var det på morgonen, men det får vänta med det stora grejandet. Huvudsaken att det gick att börja på med att göra lite kablage, att komma igång lite grann idag.
Och det hackade väl igång lite, men det konstaterades en hel del glappkontakt i dag. Kablarna fungerar nog, men jag själv börjar på lite låg, knagglig nivå, så jag får arbeta mig igång och öka mitt självförtroende med tiden. Det kändes bättre och bättre under dagen, och det var aldrig någon fara att jag skulle säga upp mej direkt. Funderar på det till i morgon. Och i morgon kan jag städa upp lite på bänken och fixa bort den hög som är mina verktyg. Lägga dem i lite lådor och mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar