torsdag 9 april 2009

Tung viktig dag

Det är typiskt påskväder ute och typiskt rörigt och ostädat inne. Det är inte så inspirerande att putsa och feja här i all ensamhet, men det borde gå att organisera sej lite bättre kanske. Det är bara så mycket annat som kommer ivägen, eller så ställer jag för lite annat med flit.
Har bara plockat lite bland grejor här och där, men inte kommit till själva städningen riktigt. Jag funderar lite på vad anledningen skall vara nu, den oficiella anledningen för att det inte skiner riktigt när de andra kommer hem. Men jag tror att jag säger som det är, för det brukar jag göra. Det var liksom inte läge, eller, det är inte så förbasket roligt att plåga sig med sådant tråkigt, när det är lite svårt att få ihop alla stunder till nåt bra. Det är rätt bra för det mesta, men det kommer segdagar som man ville slippa. Idag är det lite halvsegt men det ordnar sig när de andra kommer och rycker upp mej.
Jag försökte hitta på nåt bra, eller mer inspirerande en stund och hittade då hantlarna undanstoppade i sovrummet. Där gör de ingen nytta, utan de skall ju vara framme på någon synligare plats. Då kanske det blir av att använda dem lite oftare.
Far och son köpte dem i födelsedagspresent till vältrimmade husmodern, men baktanken var nog bara ett gott skratt och att skaffa något som vi grabbar hade riktig nytta av. Hon trodde att paketet var fastlimmat på golvet av oss skämtare, men det var bara oväntade tjugo kilo som gjorde det lite orörligt. Men humorn gick hem, och alla förstod nog vad baktanken var. Att det var andra som behövde dem mest.
Nu har jag ju inte tränat heller idag, men det blir vid annat tillfälle, för nu har jag ställt fram dem på ett bättre ställe. I vardagsrummet. Där passar hantlar bra, och så har jag plockat bort wellpappkartongen istället, den som stått där sedan före jul. Äntligen.
Ja, och så var det städningen. Men det är bättre att jag börjar lite med maten, för det är säkert viktigare. Ja, det är absolut så. Det kanske blir seg mat idag. Men större är risken att det blir tacos, och det är inte segt, men rätt vanligt nu för tiden. Det får duga. Glad Påsk.

2 kommentarer:

  1. Nä...är man vältränad som du behöver man ej träna varje dag. Du som kånkat cementsäckar o reglar mm hela halva livet.

    SvaraRadera
  2. Ja, men jag orkade inte ens kasta dem ifrån mej på slutet, så sådant har jag släpat på, runt, runt sedan dess.Se parallellen Rockfnykis och hans tegelsten.

    SvaraRadera